024 SYDNEY Container Vacation House

Sydney è la capitale dello stato del New South Wales e la città più popolosa in Australia. Si trova nella costa sud-est sul Mar di Tasmania. L'area metropolitana ha una popolazione di circa 4,6 milioni di persone.

Il contenitore è una scatola metallica di acciaio progettato per il trasporto merci. Le sue dimensioni sono state standardizzate a livello internazionale secondo le norme ISO. Viene usato anche come un modulo costruttivo in architettura. La facilità di impilamento dei contenitori consente una costruzione rapida a costi vantaggiosi.


Sydney is the state capital of New South Wales and the most populous city in Australia. It is located in south-east coast on the Tasman Sea. The greater metropolitan area had an approximate population of 4.6 million people.

The container is a metal box fabricated from slow rusting steel designed for transporting goods. Its dimensions have been internationally standardised according to ISO regulations. It is also used as a building module in architecture. The ease of stacking the containers allows for rapid construction at an advantageous cost. 

La parola "contenere" deriva dalla parola latina "continere", che significa tenere insieme, per circondare o per memorizzare. Un contenitore è un recipiente che circonda un volume utile di spazio e definisce il limite spaziale tra interno ed esterno. E come una scatola cabina di dimensioni spaziali utili; il contenitore soddisfa i requisiti per l'uso come modulo spaziale.


The word “contain” comes from Latin word “continere” meaning to hold together, to surround or to store. A container is a vessel that surrounds a usable volume of space and thus defines the spacial boundary between interior and exterior. And as a walk-in box with useful spacial dimensions, the container fulfils the prerequisites for use as a spacial module.

Lo scopo di questo concorso internazionale è quello di progettare un contenitore per le casa vacanze che si affacciata sul lungomare di Bondi Beach a Sydney con container usati. Questo concorso spera di raggiungere i seguenti obiettivi:

- incoraggiare e premiare l'eccellenza del design in una piccola scala che integra la funzione, la struttura, i dettagli e lo spirito della casa sul lungomare.

- ricercare ed investigare le diverse possibilità di combinazione per le unità container per soddisfare il programma specificato.

- generare la discussione e le idee circa il riutilizzo dei moduli container e favorire l'impiego della progettazione sostenibile in tutti gli aspetti della proposta.


The aim of this International Competition is to design a Container Vacation House overlooking the Bondi Beach waterfront in Sydney using used freight container. This competition hopes to achieve the following:

- encourage and reward design excellence at a small scale which integrates function, structure, details and the spirit of waterfront home.

- research and investgate the various combination possibilities for freight container units to meet the specified program.

- generate the discussion and ideas about the reuse of freight container modules and encourage the employment of sustainable design in all aspects of the proposal.

settore/field:                       architettura-interni

/architecture-interiors


genere/type:                           concorso/competiton


cliente/client:                         SYDNEY Container Vacation House


collaborazione

/collaboration:         

-


dimensioni/size:                    250,00  mq/sqm


località/location:                   

Sydney - AUSTRALIA


stato/status:                  

idea


anno/year:

2013






 
 
 
 

Copyright @ All Rights Reserved